Svođenje strukovnog obrazovanja na funkcionalno neznanje

Modularizacija strukovnoga obrazovanja kakvu je pripremila Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih nije prihvatljiva. Dok pozdravljamo jačanje i modernizaciju praktičnoga dijela nastave, odlučno se protivimo smanjivanju satnice povijesti i stranih jezika. Podupiremo kolege koji su zgroženi smanjivanjem sati stranoga, najčešće Engleskoga jezika, budući da fond od 70 sati godišnje ne samo da nije dostatan za ostvarivanje ishoda, nego nije u skladu ni s preporukom Vijeća Europske unije o sveobuhvatnom pristupu poučavanju i učenju jezika (8638/19). Skandalozan je rezultat E-savjetovanja, pri kojem od 684 primjedbe nastavnika, više od 97 posto nije prihvaćeno, što je ignoriranje njihove stručnosti i iskustva. Argumenti ravnatelja Agencije svode se na tezu da planovi i programi nisu mijenjani od 1997. te da poslodavci ne smatraju da učenicima trebaju toliko „teorijskoga“ znanja, što nisu valjani argumenti. Podupiremo inicijativu “Nastavnici povijesti” i skupinu nastavnica Engleskoga jezika koje su objavile Izjavu, kao i sindikate koji se protive ovakvoj reformi; znanje stranih jezika i povijesti potrebno je za razumijevanje svijeta i aktivno građanstvo. Učenici strukovnih škola, kojih je u Hrvatskoj 70 posto, imaju pravo na cjelovito obrazovanje. Ovakva reforma, nažalost, dio je širega trenda poništavanja obrazovanja svođenjem sadržaja učenja na tobože „korisne“ pri čemu se korisnošću smatra isključivo tehnička funkcionalnost. Obrazovanje nije tek informacija, nego dubinsko razumijevanje svijeta povezano s oblikovanjem karaktera. Svođenjem učenika na funkcionalne pijune koji malo znaju i razumiju ne obrazuju se osobe, nego fah-idioti podložni manipulaciji, što i jest ishod ovakvih reformi. Također, javna retorika Ministra obrazovanja, dr. Radovana Fuchsa, prema učenicima bila je diskrimnacijska (naime, “da strukovno obrazovanje nije osmišljeno za nastavak školovanja”), a prema nastavnicima krajnje ponižavajuća („da se boje za svoje radno mjesto“). Nastavnici s pravom žele zadržati svoja radna mjesta, kao i bilo tko drugi. Ovom prilikom podsjećamo na zabrinjavajući trend smanjenja interesa za nastavnička zanimanja; ne samo da je sve manje učenika, nego je sve manje i potencijalnih nastavnika, o čemu Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih treba povesti računa.

Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika

Scroll to Top